ویزای سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه‌های رسیدن به اقامت دائم کانادا است
ویزای سرمایه گذاری کانادا

فهرست مطالب

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه‌های رسیدن به اقامت دائم کانادا است و از طریق آن می‌توانید برای همیشه به این کشور مهاجرت کنید. اگر قصد گرفتن اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری را دارید و به دنبال سرمایه گذاری در پروژه‌های اقتصادی، یا راه‌اندازی و گسترش بیزینس خود در این کشور هستید، دولت‌های فدرال و استانی کانادا، برنامه‌های متعددی تدارک دیده‌اند که می‌توانید از طریق آن‌ها مسیر مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا را طی کنید.

کانادا قصد دارد از طریق برنامه‌های مهاجرت تجاری و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، افرادی را که توانایی قابل توجهی برای کمک به اقتصاد، توسعه اقتصادی و بهبود بازار کانادا دارند، به این کشور جذب نماید. این برنامه‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و افراد خوداشتغال در خارج از کانادا که دارای سرمایه‌ کافی برای فعالیت اقتصادی، بینش قابل توجه در کسب و کار و مهارت‌های کارآفرینی هستند، ارائه می‌شوند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذار

خبر خوب: اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر است! برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا این امکان را به متقاضیان می‌دهند که یک کسب‌وکار نوآورانه در کانادا ایجاد کنند و به واسطه آن، برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری، فرد باید یک تعهدات مربوط به اقامت را انجام دهد، یعنی برای حداقل 730 روز در یک دوره پنج ساله در خاک کانادا، اقامت داشته باشد.

قبلا اقامت دائم کانادا از دو طریق برای سرمایه‌گذاران امکان پذیر بود: سرمایه‌گذاری فدرال و دیگری سرمایه‌گذاری استانی. از سال 2014، برنامه سرمایه‌گذاری فدرال کانادا، از سمت دولت کانادا به‌طور کامل بسته شد. دلیل آن هم این بود که این برنامه در دراز مدت برای کشور کانادا، سود چندانی نداشت. پس از آن اداره مهاجرت کانادا، لاین استارتاپ را جایگزین این روش کرد. در ادامه این روش را توضیح داده‌ایم.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

  • دسترسی به نیروی کار متخصص با تحصیلات عالی

از مزایای کلیدی شرکت در برنامه سرمایه گذاری کانادا، دسترسی داشتن به نیروی کار با تحصیلات عالی در این کشور است. کانادا با تاکید زیاد بر آموزش، یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد افراد تحصیل‌کرده در مقاطع دانشگاهی را دارد. این بدان معنی است که کسب و کارهای کانادایی به مجموعه‌ای از کارگران ماهر و آگاه دسترسی دارند، در نتیجه جذب استعدادهای برتر و ایجاد یک تیم قوی را آسان‌تر می‌کند.

  • دارای فضای سیاسی و اقتصادی باثبات

کانادا علاوه بر نیروی کار ماهر، فضای سیاسی و اقتصادی باثباتی نیز دارد. این کشور دارای سابقه طولانی ثبات سیاسی است و به طور مداوم در شاخص‌های جهانی برای آزادی اقتصادی در رتبه‌های بالایی قرار گرفته است. این امر کانادا را به مقصدی جذاب برای مشاغلی تبدیل می‌کند که به دنبال ایجاد سهمی در بازاری با ثبات و قابل اعتماد هستند.

  • نرخ‌های مالیات رقابتی

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری کانادا، نرخ رقابتی مالیات این کشور است. در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، کانادا بار مالیاتی نسبتاً کمی را برای کسب و کارها ارائه می‌دهد که کار و کسب سود را آسان‌تر می کند. علاوه بر این، کانادا برنامه‌های تشویقی متنوع و اعتبار مالیاتی دارد که برای سرمایه گذاری در صنایع یا مناطق خاصی از کشور طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه مالیات در کانادا مراجعه کنید.

  • زیرساخت‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل قوی

کانادا همچنین دارای زیرساخت‌ها و سیستم حمل‌ونقل قوی با بزرگراه‌ها، راه‌آهن‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر است. این امر حمل و نقل کالا و مواد را در سراسر کشور و سراسر جهان آسان می‌کند و تضمین می‌کند که مشاغل به بازار جهانی دسترسی دارند.

  • جامعه‌ای متنوع و چندفرهنگی

در نهایت، جامعه متنوع و چندفرهنگی کانادا مزیت دیگری برای سرمایه گذاران است. با جمعیتی که شامل افرادی از سراسر جهان می‌شود، مشاغل کانادایی به طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها و ایده‌ها دسترسی دارند. این می‌تواند منجر به نوآوری و فرصت‌های جدید برای رشد و گسترش شود.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه_گذار
اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه_گذار

معایب سرمایه گذاری در کانادا

  • یکی اندازه نسبتا کوچک بازار کانادا در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ است که می تواند فرصت های رشد را برای مشاغل محدود کند.
  • علاوه بر این، محیط پیچیده نظارتی می‌تواند فعالیت و رقابت موثر را برای شرکت‌ها چالش‌برانگیز کند.
  • یکی دیگر از معایب احتمالی وابستگی کشور به منابع طبیعی است که می‌تواند اقتصاد را در برابر نوسانات قیمت کالاها آسیب پذیر کند.
  • در نهایت، موقعیت جغرافیایی کانادا می‌تواند دسترسی به بازارهای جهانی، به ویژه در آسیا و خاورمیانه را دشوارتر کند.

جدول امتیاز ویزای سرمایه‌گذاری کانادا

امتیازتوضیحمعیار
1218-35سن
1136
1037
0938
0839
0740
0641 
0542
0443
0344
0245
0146
0047 و بیشتر
IELTSزبان انگلیسی
  ListeningWritingSpeakingReading CLB7=6.5-7666نمره16=4444امتیازCLB8=7.56.56.56.5نمره20=5555امتیازCLB9=8777-7.5نمره24=6666امتیازCLB10=8.5-97.5-97.5-98-9نمره24=6666امتیاز 
25PHDتحصیلات
23کارشناسی ارشد
22دو کارشناسی
21کارشناسی
19دیپلم
05دبیرستان
09یک سالتجربه کاری
112-3 سال
134-5 سال
156 و بیشتر
05آیلتس همسرهمسر
05ارتباط خانودگی در کانادا

6 روش پرمتقاضی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

نوع روش سرمایه‌گذاریسرمایه مورد نیاز (دلار کانادا)مدرک زبانامکان اخذ اقامت دائم
سرمایه‌گذاری استانی500 تا 600 هزارCLB 4
ویزای استارتاپ کانادا100 تا 200 هزارCLB 5
ویزای کارآفرینی کانادا250 تا 350 هزارCLB 5
ثبت شرکت در کانادا100 تا 200 هزارCLB 5درصورت اقدام از طریق کارآفرینی
خرید بیزینس در کانادا150 تا 350 هزارCLB 4پس از یک سال
ویزای خوداشتغالی کانادا100 تا 200 هزارCLB 5

1- سرمایه گذاری استانی (PNP)

یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم کشور کانادا سرمایه‌گذاری استانی است که چندین استان این برنامه را اجرا می‌کنند و شرایط آنها متفاوت است. هر استان کانادا با توجه به نیازهای کاری خود همه‌ساله با ارایه برنامه سرمایه گذاری کانادا که در حقیقت نوعی پیشنهاد محسوب می‌شوند، مهاجران را برای زندگی و کار پذیرش می‌کند.

روشاستان
کارآفرینیآلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، پرنس اداورد، ساسکاچوان، یوکان، نورث‌وست تریتوریز، مانیتوبا
خرید بیزینسبریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، پرنس اداورد، نورث‌وست تریتوریز
استارتاپآلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، پرنس اداورد، یوکان، مانیتوبا
ICTبریتیش کلمبیا، انتاریو، یوکان، نورث‌وست تریتوریز
ثبت شرکتانتاریو
خرید زمین کشاورزیآلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا

کشور کانادا، از این طریق هم نرخ بیکاری خود را کاهش می‌دهد و پس از آن‌هم رشد اقتصادی به‌دست می‌آورد. متقاضیان در صورت داشتن مدارک و شرایط تعیین شده هر استان می‌توانند برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا اقدام کنند. در صورت پذیرش هم می‌توانند با خانواده به طور دائم در این کشور اقامت داشته و از مزایای تحصیل، خدمات بهداشتی و درمانی و … بهره‌مند شوند. توجه داشته باشید در روش سرمایه‌گذاری استانی گاهی لازم است یک سفر اکتشافی به کانادا داشته باشید. سفر اکتشافی درواقع همان ویزای توریستی است که با دعوتنامه استانی جهت بازدید از کسب‌وکار به کانادا می‌روید.

در جدول زیر می‌توانید نگاه کلی به سرمایه‌گذاری استانی کانادا داشته باشید:

استانمبلغ سرمایه گذاریمدرک زبانسابقهسایر توضیحات
بریتیش کلمبیا600 هزار دلار کاناداCLB 53 سال سابقه مدیریت
یا 4 سال سابقه مالکیت کسب و کار در 10 سال گذشته
ایجاد حداقل یک شغل برای شهروند بومی یا مقیم دائم کانادا
انتاریو600 هزار دلار کاناداCLB 52 سال سابقه مدیریت
یا مالکیت کسب و کار در 5 سال گذشته
دارای محدودیت سنی 64-25
ساسکاچوان500 هزار دلار کاناداCLB 5سابقه 3 سال مدیریت در 10 سال اخیرمالکیت یک‌سوم کسب‌وکار راه‌اندازی شده در ساسکاچوان
محدودیت سنی 55-21
کبک2 میلیون دلار کاناداعدم نیاز به مدرک زباندارای حداقل 2 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشته
آلبرتا500 هزار دلار کاناداداشتن مهارت کشاورزی و ارائه مدارک آنقبولی در مصاحبه
پرنس ادوارد600 هزار دلار کاناداCLB 4دارای سابقه مدیریتقبل از ورود و سرمایه‌ گذاری به پرنس ادوارد باید طی دو سال اخیر از آن دیدن کرده باشد
نیوبرانزویک100 هزار دلار کاناداCLB 5دارای 3 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشتهدارای حداقل مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم
نوااسکوشیا500 هزار دلار کاناداCLB 5سابقه 3 سال مدیریت و مالکیت یک‌سوم کسب‌وکار در 5 سال گذشته یا سابقه 5 سال مدیریت در 10 سال گذشتهمحدودیت سنی با حداقل 21 سال

2- سرمایه گذاری در کانادا از طریق استارتاپ

کانادا می‌خواهد با این کار از طرح‌ها و ایده‌های نو که به اقتصاد کانادا و رشد بیشتر آن کمک می‌کنند، حمایت کند. کسب و کارهای نوپایی که متقاضیان استارتاپ کانادا راه اندازی می‌کنند، عموماً در حوزه تکنولوژی است، اما می‌تواند در حوزه‌های دیگر هم باشد! لیست استارتاپ های موفق کانادا را می‌توانید ببینید.

  • کانادا از نظر جایگاه جهانی راه اندازی کسب و کارها در سال 2021 رتبه سوم دنیا را دارد
  • متقاضیان دریافت اقامت دائم کانادا با استارتاپ از 55 مورد در سال 2015 به بیش از 600 مورد در سال 2020 رسیده است
  • در سال 2019 بیش از 80 درصد از افرادی که شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا را داشته‌اند موفق به اخذ این ویزا شده‌اند

شرایط سرمایه گذاری در کانادا از طریق استارتاپ چیست؟

  • مدرک زبان انگلیسی: آزمون‌های IELTS General, CELPIP General و حداقل نمره CLB 5
  • یا مدرک زبان فرانسه: آزمون‌های TEF CANADA, TCF CANADA و حداقل نمره NCLC 5
  • سرمایه اولیه برای استارتاپ و تمکن مالی کافی برای زندگی حداقل به مدت 6 ماه!
  • و در آخر یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزا استارت آپ کانادا، اثبات کسب و کار و جذب اعتماد یکی از سازمان‌های مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا است!

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

مراحل مهاجرت از طریق استارتاپ به کانادا به صورت خلاصه:

  • نوشتن یک ایده و یا طرح خلاقانه و تازه
  • ارائه ایده نوشته شده به یکی از سرمایه‌گذاران مورد تایید اداره مهاجرت
  • تأیید طرح توسط یکی از شرکت‌های معتبر ذکر شده (بعد از این مراحل و تأیید ایده، پروسه ویزای استارتاپ کانادا استارت می‌خورد)
  • درخواست اخذ اقامت دائم در کانادا (بین 12 تا 16 ماه)
  • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ چه مدارکی می‌خواهد؟
  • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ چقدر هزینه دارد؟

3- سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت

اگر بتوانید در کشور کانادا شرکت یا کسب و کار ثبت کنید و خود مدیریتش را بر عهده بگیرید، آن وقت شانس شما برای دریافت ویزای کانادا افزایش خواهد یافت. خب!

در این نوع ویزا که به آن owner operator هم گفته می‌شود، به عنوان متقاضی باید اول یک واحد تجاری یا شرکت را در کانادا راه اندازی کنید!

اگر متأهل باشید، همسرتان هم می‌تواند درخواست ویزای کاری کند و فرزندان زیر 18 سالتان هم می‌توانند به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند. شما فقط اجازه دارید برای واحد تجاری خود کار کنید اما ویزای همسرتان از نوع Open Work Permit است و به او اجازه می‌دهد که تقریباً برای هر کارفرمایی کار کند.

 انواع ویزای اقامت موقت کانادا
 انواع ویزای اقامت موقت کانادا

4- سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس

خرید بیزینس یکی از روش‌های متداول و مرسوم اخذ اقامت و سرمایه‌گذاری در کانادا است. در این روش، به عنوان متقاضی می‌توانید ویزای Work Permit کانادا را با خرید یک کسب‌وکار در کانادا به دست آورید، سپس برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست بدهید.

البته برای خرید یک بیزینس در کانادا باید پول کافی حداقل 100 هزار دلاری داشته باشید.

5- سرمایه گذاری در کانادا از طریق خود اشتغالی

برنامه خوداشتغالی نام دیگر ویزایی است که معمولاً هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری می‌گیرند و با آن به کانادا مهاجرت می‌کنند.

اگر به فعالیت‌های ورزشی، هنری و فرهنگی مشغول هستید، می‌توانید ویزای خوداشتغالی یا همان self-employed دریافت کنید.

  • دست کم 2 سال سابقه کار حرفه‌ای در مشاغل فرهنگی و هنری در 5 سال گذشته داشته باشید
  • برای حضور فعال در برنامه‌های ورزشی و فرهنگی-هنری در کانادا علاقه و توانایی بالا داشته باشید
  • حداقل 35 نمره از 100 نمره‌ای که در سیستم امتیازبندی خود اشتغالی هست را بگیرید
  • تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا حداقل برای 6 ماه را داشته باشید

6- سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی

با توجه به میزان سرمایه گذاری، شرایط و محدودیت‌هایی برای شما به عنوان کارآفرین وجود دارد. ضمن اینکه: برای مرکز استان و شهرهای بزرگ علاوه بر اینکه کسب و کار شما باید متناسب با آن شهر باشد، مبلغ سرمایه گذاری شما نیز باید بیشتر باشد. علاوه براین، جدا از میزان سرمایه‌گذاری دو سال فرصت دارید ثابت کنید که طرح شما به رشد اقتصادی کانادا کمک می‌کند.

در صورتی که طی دو سال باعث ایجاد شغل نشود و کمکی به رشد اقتصادی کانادا نکند، بر اساس قوانین تعیین شده احتمال مصادره اموال شما نیز وجود خواهد داشت!

مهم‌ترین شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی :

  • باید دستکم 100 هزار دلار داشته باشید که به طور قانونی بدست آورده‌اید
  • باید تجربه بیزنسی کافی داشته باشید
  • شما یا اعضای خانواده نباید به دلایل پزشکی یا امنیتی غیرقابل قبول شناخته شوید.

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

  • اگر سابقه مدیریت در ایران و سابقه مالکیت کسب‌وکار دارد: سرمایه گذاری استانی
  • اگر طرح تجاری و یا ایده‌های نو دارید که به رشد اقتصاد کانادا کمک می کند، سرمایه گذاری از طریق استارتاپ
  • اگر صاحب بیزینس هستید و می‌خواهید آن کسب‌وکار را به کانادا منتقل کنید، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • اگر تمکن مالی خوبی دارید و می‌توانید یک کسب‌وکار آماده در کانادا خریداری کنید، سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس
  • اگر هنرمند یا ورزشکار حرفه‌ای هستید، سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی
  • اگر کارآفرین هستید و می‌توانید برای چند شهروند کانادایی اشتغال‌زایی کنید، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا و اخذ اقامت، بسته به برنامه سرمایه‌گذاری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. اما با یک حساب سرانگشتی حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا  150,000 و حداکثر 800,000 دلار کانادا است. بالاتر هر روش را به طور دقیق زیر ذره‌بین بردیم. اما با نگاهی به موارد زیر هم می‌توانید مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا را تخمین بزنید:

  • برای تعیین سرمایه‌گذاری از یک گروه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر کانادایی، باید حداقل 200 هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید.
  • برای درخواست شهروندی، سرمایه‌گذار باید 1200000 دلار کانادا (945000 دلار) با بهره صفر به مدت پنج سال سرمایه گذاری کند.
  • برای دریافت اقامت دائم کانادا به عنوان یک کارآفرین یا سرمایه گذار خارجی، باید بین 250 هزار دلار کانادا تا 350 هزار دلار سرمایه گذاری کنید.

هزینه ویزای سرمایه گذاری کانادا چقدر است؟

در کنار مبلغی که برای سرمایه‌گذاری در کانادا باید، هزینه کنید، یک سری هزینه‌های جانبی برای اخذ ویزا و اقامت هم خواهید داشت. در جدول زیر ابتدا هزینه‌های مشترک در تمامی روش‌های مهاجرت به کانادا را مشاهده می‌کنید و پس از آن جدول هزینه اخذ ویزا برای روش‌های سرمایه‌گذاری را می‌بینید:

فاکتور هزینه
پرداخت هزینه اجازه الکترونیکی سفر (آتوریزیشن)$ 7
حق اقامت دائم$ 512
هزینه انگشت‌نگاری (هر نفر)$ 85
هزینه انگشت‌نگاری برای 2 نفر یا بیشتر$ 170
هزینه انگشت‌نگاری گروهی (3 نفر یا بیشتر)$ 255
هزینه برنامه‌های سرمایه‌گذاری کاناداهزینه (دلار کانادا)
بررسی پرونده مهاجرت + هزینه حق اقامت دائم2140
بررسی پرونده مهاجرت1625
بررسی پرونده مهاجرت همسر + هزینه حق اقامت دائم همسر1365
بررسی پرونده مهاجرت همسر (بدون حق اقامت دائم)850
بررسی پرونده مهاجرت فرزند (1 فرزند)230

آیا ممکن است درخواست ویزای سرمایه‌گذاری کانادا، ریجکت شود؟

بله! درصورتی که نتوانید سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در کشور کانادا را تامین کنید، درخواست شما رد می‌شود. پس نداشتن سرمایه لازم را می‌توان دلیل اصلی ریجکتی در نظر گرفت. اما نقص در مدارک و یا ارائه مدارک نامعتبر هم عامل مهمی در ریجکتی درخواست‌ها هستند. خوشبختانه پارسی کانادا در این مسیر شما را تنها نمی‌گذارد و با تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد، احتمال ریجکت شدن ویزای شما را به صفر می‌رساند.

صنایع پرطرفدار و سودآور برای سرمایه گذاری در کانادا

  • فناوری: کانادا به دلیل داشتن شرکت‌هایی که در توسعه نرم افزار، هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و فناوری پاک تخصص دارند، دراین حوزه بسیار پر رونق است. همچنین صنعت فناوری در کانادا به سرعت در حال رشد است و سرمایه‌گذاران می‌توانند فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوآور و نوظهور پیدا کنند.
  • انرژی: کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی در جهان است. این کشور همچنین تولید برق آبی و هسته‌ای قابل توجهی دارد. در نتیجه، بخش انرژی هم می‌تواند یک صنعت محبوب برای سرمایه‌گذاران است.
  • خدمات مالی: بخش بانکداری و خدمات مالی کانادا یکی از قوی‌ترین بخش‌ها در جهان است. بانک‌های بزرگ این کشور سابقه طولانی در ثبات و سودآوری دارند که آنها را به گزینه‌ای محبوب برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است.
  • املاک و مستغلات: بازار املاک و مستغلات کانادا در سال‌های اخیر قوی بوده است و قیمت‌ها همواره در حال افزایش است. سرمایه‌گذاران می‌توانند فرصت‌هایی را در املاک تجاری و مسکونی و همچنین در صندوق‌های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT) بیابند.
  • مراقبت‌های بهداشتی: کانادا دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی قوی است و صنعت مراقبت‌های بهداشتی به سرعت در حال رشد است. شرکت‌های متخصص در داروسازی، دستگاه‌های پزشکی و خدمات مراقبت‌های بهداشتی در بین سرمایه‌گذاران محبوب هستند.
مراحل ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان و دانش_آموزان
مراحل ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان و دانش_آموزان

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. این شرایط عبارتند از:

  • سرمایه گذاری: باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی در یکی از برنامه‌های سرمایه گذاری کانادا که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، انجام دهید. حداقل مقدار سرمایه گذاری مورد نیاز بسته به برنامه متفاوت است، اما معمولاً از 150 هزار دلار کانادا تا 800 هزار دلار کانادا متغیر است.
  • دارایی خالص: باید حداقل 1.6 میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشید. البته این مبلغ ممکن است برای برخی از برنامه‌ها بیشتر باشد.
  • تجربه: باید تجربه کسب و کار یا مدیریت داشته باشید. برخی از برنامه‌ها ممکن است به حداقل تعداد سال تجربه نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است سابقه کار مرتبط بیشتری درخواست کنند.
  • مهارت زبان: شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی، دو زبان رسمی کانادا، مسلط باشید. ممکن است لازم باشد مدرک زبان معتبر هم ارائه دهید.
  • گواهی پزشکی و امنیتی: شما و اعضای خانواده‌تان که متقاضی اقامت هستند باید تحت معاینه پزشکی قرار گرفته و گواهی امنیتی دریافت کنید.
  • برآوردن شرایط خاص برنامه: برنامه‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی در دسترس است و هر برنامه ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها ممکن است از شما بخواهند که در نوع خاصی از کسب و کار یا در منطقه خاصی از کانادا سرمایه گذاری کنید. در ادامه شرایط خاص هر روش را بررسی کرده‌ایم.

چطور یک سرمایه‌گذاری امن در کانادا داشته باشیم؟

اگر کارآفرین هستید یا به‌فکر سرمایه گذاری در خارج هستید، کانادا بهترین کشور برای شماست. این ادعای ما نیست، ادعای بسیاری از موسسات و سازمان‌های بین‌المللی مانند OECD است. با سرمایه‌گذاری در این کشور همچنین می‌توانید اقامت کانادا را بگیرید. یعنی یک تیر و دو نشان. روش‌های مختلفی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها و شرایط اخذ هر کدام را در این مطلب توضیح دادیم. براساس آخرین آمار منشر شده از اداره مهاجرت کانادا، بالغ بر 210 هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. براساس گفته همین منبع، روش‌های سرمایه‌گذاری روش محبوبی برای اخذ اقامت دائم کانادا رمیان ایرانی‌هاست.

سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلاری کانادا در استان ساسکاچوان

برنامه سرمایه‌گذاری در ساسکاچوان به شما این امکان را می‌دهد که به همراه خانواده‌تان در این استان کسب‌وکاری را راه اندازی کنید یا در آن شریک شوید و مدیریتش کنید. در برنامه جدید سرمایه‌گذاری در ساسکاچوان باید هر کاندیدا Expression of Interest یا EOI خود را در سیستم جدید آنلاین ثبت کند.

برای اینکه در برنامه سرمایه‌گذاری ساسکاچوان بتوانید شرکت کنید باید حتما ارزش سرمایه خالص شما حداقل 500 هزار دلار کانادا و از طریق قانونی ذخیره شده باشد. علاوه‌بر این، حداقل سه سال سابقه مدیریت یا کارآفرینی در شغل مربوطه لازم است. اگر شما در برنامه سرمایه‌گذاری ساسکاچوان پذیرفته شدید، برای دریافت اقامت دائمی باید این مدارک را فراهم کنید:

  • حداقل 300.000 دلار کانادا در رجینا یا ساسکاتون یا 200.000 دلار کانادا در دیگر شهرهای ساسکاچوان سرمایه‌گذاری کنید.
  • کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید که با اطلاعات مدارکتان هم‌خوانی داشته باشد.

اگر کل سرمایه تا 1 میلیون دلار کانادا یا بیشتر نیست باید حداقل یک سوم از سهام شرکت را دارا باشد. در فعالیت‌های روزانه شرکت مستمرا حضور داشته باشد و حداقل دو موقعیت شغلی برای شهروندان کانادایی ایجاد کنید.

برنامه سرمایه گذاری کبک؛ سریع‌ترین راه دریافت ویزای سرمایه‌گذاری

در حال حاضر مهاجرت به کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا فقط از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک امکان‌ پذیر است. برنامه مهاجرت به کبک از طریق سرمایه‌‌گذاری (Quebec Immigrant Investor Program) که به اختصار QIIP نامیده می ‌شود این امکان را به صاحبان کسب ‌و کار و یا مدیران می‌دهد تا طی ۱۲ الی ۴۴ ماه، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. این برنامه مزایای متعددی دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • بدون محدودیت سنی
  • بدون نیاز به مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی
  • افراد بالای 50 سال حتما باید مدرک تحصیلی دیپلم و افراد بالای 60 سال مدرک تحصیلی لیسانس داشته باشند.
  • بدون نیاز به راه‌اندازی کسب ‌و کار پس از ورود به کانادا
  • امکان بهره‌‌گیری متقاضی و اعضای خانواده از خدمات بهداشتی و درمانی کانادا به صورت رایگان
  • امکان تحصیل فرزندان متقاضی در بهترین مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بدون نیاز به دریافت ویزای تحصیلی کانادا
  • امکان بهره‌گیری متقاضی و اعضای خانواده از آموزش رایگان عمومی
  • انجام مصاحبه به زبان فارسی

علاوه‌بر این، امکان دریافت همزمان اقامت برای اعضای خانواده یعنی، همسر و فرزندان زیر 22 سال نیز وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا؛ بهترین راه برای مهاجرت کارآفرینی به ونکوور

اگر برای سرمایه‌گذاری در ونکوور یا بریتیش کلمبیا آماده‌اید و می‌خواهید کسب‌وکاری را به طور منظم مدیریت کنید باید در برنامه مهاجرتی کارآفرینی شرکت کنید. برای این کار این شرایط را باید دارا باشید:

  • حداقل سرمایه خالص 600.000 دلار کانادا داشته باشید.
  • بتوانید تجربه کاری و مدیریتی خود را ثابت کنید.
  • وضعیت قانونی مهاجرتی برای کانادا را داشته باشید.
  • دانش زبان انگلیسی یا فرانسه معادل CLB 4 یا بیشتر داشته باشید.

اگر در برنامه سرمایه‌گذاری بریتیش کلمبیا پذیرفته شدید باید کسب‌وکاری جدید را در این استان راه‌اندازی کنید یا کسب‌وکاری موجود را بهبود بخشید. علاوه‌بر این نیاز به حداقل 200.000 دلار کانادا سرمایه‌گذاری در این شغل دارید و باید حداقل برای یک شهروند کانادایی شغلی تمام وقت ایجاد کنید.

سرمایه‌گذاری در پرنس ادوارد؛ برای علاقه‌مندان به فعالیت مداوم

پرینس ادوارد جزیره‌ای در شرق کاناداست. سرمایه‌گذاری در پرینش ادوارد مخصوص کسانی است که می‌خواهند به طور دائم در کسب‌وکاری فعالیت کنند. برای سرمایه‌گذاری در پرنس ادوارد می‌توانید جزء یکی از سه دسته زیر قرار بگیرید.

۱- مالکیت 100 درصد کسب‌و‌کار و بیزینس در کانادا

همان‌طور که از نام این نوع سرمایه‌گذاری مشخص است، این نوع مهاجرت برای کسانی است که می‌خواهند مالکیت کامل کسب‌وکاری را داشته باشند. ممکن است این کسب‌وکار را فرد از ابتدا راه‌اندازی کرده یا با خرید کسب‌و‌کار موجود به دست‌ آورده باشد.

۲- مالکیت بخشی از کار؛ خرید سهام و سرمایه‌گذاری در شرکت

در این نوع سرمایه‌گذاری، فرد به جای مالکیت تمام، بخشی از یک کسب‌وکار را خریداری می‌کند. در این شرایط فرد باید یک سوم از دارایی یک شرکت را بخرد یا حداقل معادل 1.000.000 دلار کانادا را در شرکت سرمایه‌گذاری کند.

ویزای سرمایه گذاری کانادا
ویزای سرمایه گذاری کانادا

۳- اجازه کار؛ کسب تجربه در شغل مورد‌نظر و سرمایه‌گذاری در آن

در این نوع از سرمایه‌گذاری، برنامه مهاجرتی پرینس ادوارد به شما این اجازه را می‌دهد که مدتی در شغل دلخواه مشغول به کار شوید و در جریان تجربیات روزانه شغل قرار بگیرید. تا با کسب تجربه، امکان سرمایه‌گذاری در آن را پیدا کنید. برای شرکت در هر یک از سه روش بالا و سرمایه‌گذاری در استان پرنس ادوارد، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشید.

  • باید بین 21 تا 59 سال سن داشته باشید.
  • تحصیلات دوران مدرسه را تمام کرده باشید.
  • حداقل ارزش سرمایه‌تان 600.000 دلار باشد.
  • حداقل نمره آیلتس 4 داشته باشید.
  • بیزینس پلان کامل و واضحی داشته باشید.
  • در شغل مورد نظر فعالیت دائم و مستمر داشته باشید.
  • سپرده‌ای معادل 200.000 دلار داشته باشید.

علاوه‌بر سپرده بانکی، شما باید حداقل 150.000 دلار در کسب‌وکار جدید سرمایه وارد کنید. با این کار، به جریان اقتصادی و فعالیت کسب‌و‌کار در استان پرنس ادوارد کمک خواهید کرد.

سرمایه‌گذاری در استان نوا اسکوشیا؛ بهترین راه دریافت اقامت دائم کانادا برای نیرو متخصص

سرمایه‌گذاری در نوا اسکوشیا مخصوص صاحبان کسب‌وکاری است که مدیران عالی کسب‌وکار بوده‌اند و قصد فعالیت مداوم در کسب‌و‌کار موجود در استان نوا اسکوشیا را دارند. پس از این‌که چند سال این افراد، کسب‌وکاری را مدیریت کردند، شانس دریافت اقامت دائم کانادا برای آن‌ها افزایش می‌یابد. شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری شامل موارد زیر می‌شود:

  • باید 21 سال یا بیشتر داشته باشد.
  • باید بخواهید به طور دائم در نوا اسکوشیا کار و زندگی کنید.
  • حداقل دارایی معادل 600.000 دلار کانادا داشته باشید.
  • حداقل میزان سرمایه‌ برای سرمایه‌گذاری معادل 150.000 دلار کانادا داشته باشید.
  • حداقل سه سال سابقه کار مدیریتی داشته باشید و مدیر کسب‌وکاری باشید یا معادل 5 سال مدیر ارشد کسب‌وکاری باشید.

برای شرکت در برنامه سرمایه‌گذاری این استان باید حداقل نمره 5 در 4 مهارت زبانی انگلیسی یا فرانسه را کسب کرده باشید و EOI خود را به طور آنلاین پر کنید. علاوه‌بر این، دعوت‌نامه‌ از سوی دفتر مهاجرتی نوا اسکوشیا نیز جزو مدارک مورد‌نیاز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید :

ویزای تحصیلی کانادا 

سرمایه‌گذاری در استان مانیتوبا؛ بدون نیاز به سپرده بانکی

برای سرمایه‌گذاری در استان مانیبوتا دو راه وجود دارد. یا سرمایه‌گذاری کارآفرینی برای کسانی که می‌خواهند کسب‌وکاری را در منیبوتا راه‌اندازی کنند و یا سرمایه‌گذاری کشاورزی برای کسانی که می‌خواهند در مناطق روستایی منیبوتا فعالیت‌های کشاورزی کنند.

افرادی که می‌خواهند کسب‌وکاری را در منیتوبا راه‌اندازی کنند یا آن کسب‌وکار را بخرند در 24 ماه اول اقامتشان اجازه کار موقت خواهند داشت و دیگر نیازی نیست که 100.000 دلار نزد دولت منیتوبا بسپارند. بدین ترتیب شرایط سرمایه‌گذاری در منیتوبا به شرح زیر است:

  • حداقل 3 سال به صورت تمام وقت در پنج سال گذشته تجربه کاری در مشاغل مدیریتی داشته باشید. کسانی که صاحب شغلی بوده‌اند امتیاز بالاتری کسب می‌کنند.
  • حداقل امتیاز 5 مهارت‌های زبانی را داشته باشید.
  • حداقل معادل مدرک دبیرستان کانادا را داشته باشید.
  • حداقل 25 تا 49 سال داشته باشید.
  • حداقل سرمایه‌گذاری در منیتوبا 250.000 دلار است.
  • میزان دارایی خالص باید 500.000 دلار باشد.

بیزینس پلان کامل نیز بخش مهمی از شرایط سرمایه‌گذاری است. همچنین، حداقل میزان سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار باید 300.000 دلار و حداقل سرمایه خالص 500.000 دلار باشد.

ویزا 132 استرالیا
ویزا 132 استرالیا

سرمایه‌گذاری در استان نیوبرانزویک

سرمایه‌گذاری در نیوبرانزویک نیز مانند دیگر استان‌ها شرایط خاص خود را دارد. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام قوانین و آزمایشات مهاجرتی را انجام دهید و تا لحظه دریافت ویزای اقامت دائم نباید شغل خود را ترک کنید. زیرا ممکن است درخواست شما به هر دلیلی پذیرفته نشود. شرایط پذیرش سرمایه‌گذاری در نیوبرانزویک به شرح زیر است:

  • بین 22 تا 55 سال سن داشته باشید.
  • میزان مهارت زبانی کافی برای مدیریت کسب‌وکار در نیوبرانزویک را داشته باشید.
  • حداقل دیپلم دبیرستان را کسب کرده باشید.
  • بدانید که باید در همین استان زندگی و کار کنید.
  • در پنج سال اخیر حداقل سه سال تجربه کاری در زمینه شغلی مربوط را داشته باشید.
  • از شرایط کاری در نیوبرانزویک مطلع باشید.
  • بیزینس پلان شما را باید یکی از دولت‌های رسمی نیوبرانزویک تایید کرده باشد.
  • حداقل ارزش سرمایه خالص 600.000 دلار داشته باشید.
  • باید 75.000 دلار کانادا را به عنوان وثیقه طی قراردادی امضا شده قرار دهید.

در این برنامه، دولت کانادا انتظار دارد تا بتوانید به مدت ۲ سال، بدون دخالت شخص سوم، خانواده خود را از نظر مالی حمایت کنید. اگر مجموع امتیاز‌ها کمتر از ۵۰ باشد، صلاحیت شرکت در این برنامه را نخواهید داشت.

سؤالات متداول ویزای سرمایه گذاری کانادا:

 میزان دارایی؛ ارزش‌گذاری اموال توسط کارشناسان دادگستری چقدر باید باشد ؟

دارایی خالص شما (و همسرتان) باید حداقل ۲ میلیون دلار کانادا باشد. باید بتوانید اثبات کنید که این دارایی از راه قانونی کسب شده است. همچنین ارزش‌‌گذاری دارایی‌های منقول و غیرمنقول شما باید توسط مراکز معتبر و کارشناسان دادگستری انجام بگیرد و مطابق با آخرین استانداردهای اداره مهاجرت کانادا ارائه شود.

روش‌های سرمایه‌گذاری در کاناداچه هستند؟

سرمایه‌گذاری استانی
سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی
سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ
سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت
سرمایه‌گذاری از طریق خرید بیزینس
سرمایه‌گذاری از طریق خوداشتغالی

سوابق مدیریتی و حرفه‌های مورد‌قبول کانادا چقدر است ؟

ما باید حداقل دو سال از پنج سال گذشته را در پست مدیریتی یک شرکت قانونی مشغول بوده باشید. سوابق مدیریتی شما باید شامل مواردی نظیر برنامه‌ریزی، مدیریت و کنترل منابع انسانی و مالی باشد. حرفه های زیر از نظر دولت کانادا برای برنامه سرمایه‌گذاری قابل قبول هستند:
پزشک، داروساز و یا جراح دارای پروانه ‌مطب یا سهامدار بیمارستان
کسبه دارای پروانه کسب
وکلای دادگستری دارای پروانه ‌وکالت
سهامداران یا اعضای  هیات مدیره
مدیران ارشد شرکت های دولتی یا خصوصی
مهندسین عمران و معماری دارای پروانه مهندسی

حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری چقدر است ؟

شما باید مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار کانادا را به مدت ۵ سال نزد دولت این کشور به ودیعه بگذارید. به این مبلغ سودی تعلق نمی‌گیرد و پس از این دوره ۵ ساله به طور کامل به سرمایه گذار بازگردانده خواهد شد. بازگشت این مبلغ از سوی دولت کانادا تضمین می‌شود. همچنین شما می‌توانید ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار را به کمک بنگاه‌های مالی کانادا تامین کنید و فقط ۳۵۰ هزار دلار را به عنوان سود بانکی آن بپردازید. به‌طورکلی، برای سرمایه‌گذاری در کانادا، حداقل میزان سرمایه‌ای که نیاز دارید معادل 250.000 دلار کانادا است. به این میزان سرمایه برای راه‌اندازی یا خرید یک کسب‌وکار در کانادا نیاز دارید.

با خرید ملک در کانادا می توانم ویزای سرمایه گذاری در کانادا را بگیرم؟

خیر! خرید ملک در کانادا از گزینه‌های اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری نیست.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا