انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا

فهرست مطالب

انواع ویزای کانادا، دولت کانادا با توجه به نوع اقامتی که برای مهاجران مناسب می‌داند، به طور کلی دو دسته ویزا برای افراد خارجی صادر می‌کند که شامل دسته ویزاهای موقت کانادا و دسته ویزاهای دائم کانادا می‌شود.

ویزای اقامت دائم

ویزای اقامت دائم کانادا برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد دارند برای همیشه و دائمی در این کشور بمانند. در صورت اخذ ویزای اقامت دائم، شما می‌توانید به هر استانی از کشور کانادا مهاجرت کرده و در آنجا زندگی، کار و تحصیل کنید، البته صدور بعضی از انواع ویزاهای اقامت دائم مشروط به زندگی در استانی خاص است. مدت زمان بررسی و صدور این نوع ویزاها هم معمولا طولانی است. 

 انواع ویزای اقامت دائم کانادا :

  • ویزای کانادا از طریق اسکیل ورکر

برنامه اسکیل ورکر کانادا (Federal Skilled Worker Program – FSWP) یکی از سه برنامه زیر گروه اکسپرس اینتری است که برای جذب افراد خارجی ماهر و متخصص طراحی شده و مبتنی بر سیستم امتیاز بندی است. اقدام برای گروه اسکیل ورکر در دو زیر گروه فدرال و استانی امکان پذیر است. 

  • ویزای کانادا از طریق تجربه کانادایی

تجربه کانادایی (Canadian Experience Class – CEC) یکی دیگر از زیرگروه‌های اکسپرس انتری است که افراد با سابقه حداقل یک سال تجربه کار در کانادا، از طریق آن می‌توانند اقامت دائم کانادا را به دست آوردند.

افرادی که به واسطه ویزای تحصیلی وارد کانادا شده و پس از فارغ‌التحصیلی حداقل یک سال در کانادا کار کنند و همچنین افرادی که از ابتدا با ویزای کار وارد کانادا شده‌اند و تجربه یک سال کار در این کشور (به جز استان کبک) را دارند، می‌توانند از طریق برنامه CEC برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

  • ویزای کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای

برنامه فدرال اسکیل ترید ( Federal Skilled Trades program – FSTP) یکی دیگر از زیرگروه‌های اکسپرس انتری است که برای جذب افراد خارجی طراحی شده که در مشاغل فنی و حرفه‌ای مورد نیاز کانادا مهارت و سابقه کار داشته باشند. این برنامه هم بر اساس امتیاز بندی است و برای وارد شدن در استخر قرعه کشی (pool) لازم است امتیاز لازم را کسب کنید.

  • ویزای کانادا از طریق تجربه کبکی 

برنامه تجربه کبکی (ًPEQ) مختص فارغ‌التحصیلان خارجی کبک یا کارگران خارجی موقت در کبک است که از طریق این برنامه می‌توانند در مدت زمان کوتاه اقامت دائم کانادا را به دست آورند.

  • ویزای کانادا در برنامه‌های مهاجرت استانی

هر یک از استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختلفی ارائه می‌دهند که به اختصار PNP گفته می‌شود. استان‌ها از طریق این برنامه‌ها و طبق توافق با دولت مرکزی کانادا امکان انتخاب و جذب مهاجران خود را دارند.

  • ویزای کانادا از طریق سرمایه گذاری 

دولت‌ فدرال و دولت‌های استانی کانادا برای جذب سرمایه گذاران خارجی و کمک به توسعه اقتصادی این کشور، برنامه‌های سرمایه گذاری متعددی را ارائه می‌دهند که از طریق آنها می‌توان اقامت دائم کانادا را به دست آورد.

  • ویزای کانادا از طریق کارآفرینی

هر یک از استان‌های کانادا از طریق برنامه‌های کارآفرینی خود شرایط دریافت اخذ اقامت دائم کانادا را برای صاحبان مشاغل یا مدیران ارشد کسب و کارها فراهم می‌کنند. از طریق ویزای کارآفرینی کانادا می‌توان کسب و کاری جدید را در هر یک از استان‌های کانادا راه اندازی کرده و یا کسب و کاری از پیش موجود را خریداری و آن را گسترش داد.

  • ویزای کانادا از طریق استارتاپ

ویزای استارتاپ کانادا برای کارآفرینانی خارجی است که قصد دارند کسب و کاری جدید را در این کشور راه اندازی کنند به طوری که کسب و کار آنها نوآورانه و مبتنی بر تکنولوژی باشد؛ در مقیاس جهانی قابل رقابت بوده و تولید محصول آن با پتانسیل رشد بالا باشد؛ و برای کانادایی‌ها ایجاد شغل کند. 

  • ویزای کانادا از طریق خوداشتغالی

برنامه خوداشتغالی کانادا به هنرمندان و ورزشکارانی که دارای تجربه کاری مرتبط باشند و بتوانند سهم قابل توجهی در زندگی فرهنگی یا ورزشی کانادا ایفا کنند، امکان دریافت اقامت دائم کانادا و مهاجرت همیشگی به این کشور به عنوان یک فرد خود اشتغال را می‌دهد.

  • ویزای کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانواده

شهروند یا مقیم دائم کانادا که ۱۸ سال به بالا داشته باشد، از طریق ویزای اسپانسرشیپ کانادا می‌تواند برای پدر و مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، همسر، فرزند وابسته، فرزند خوانده یا پارتنر غیر کانادایی خود درخواست اقامت دائم کانادا دهد. هم شخص اسپانسر و هم اسپانسر شونده باید شرایط لازم برای این برنامه را داشته باشند.

  • ویزای کانادا از طریق ازدواج

از طریق ازدواج با شهروند یا مقیم دائم کانادا می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. در این حالت همسر کانادایی شما حمایت مالی شما را به عهده گرفته و برایتان درخواست ویزای ازدواج کانادا می‌دهد. پس از تایید ویزا، اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید.

 انواع ویزای اقامت دائم کانادا
 انواع ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای اقامت موقت

ویزای اقامت موقت کانادا برای متقاضیانی صادر می‌شود که برای اسکان موقت در کانادا درخواست می‌دهند. معمولا چنین افرادی با اهداف تحصیل، کار یا بازدید از کانادا وارد این کشور می‌شوند. در صورتی که این افراد بخواهند برای همیشه در کانادا بمانند باید پس از طی مدتی و کسب شرایط لازم، از طریق یکی از روش‌های اقامت دائم برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

 انواع ویزای اقامت موقت کانادا:

  • ویزای کانادا از طریق تحصیل

برای تحصیل در کانادا لازم است ابتدا ویزای تحصیلی و استادی پرمیت بگیرید. ویزای تحصیلی کانادا برای مقاطع مختلف شامل مدرسه، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا صادر می‌شود. شاید بتوان گفت روش تحصیلی یکی از روش‌های آسان و نسبتا سریع برای مهاجرت به کانادا است.

  • ویزای کانادا از طریق کار

ویزای کار کانادا یا همان ورک پرمیت انواع مختلفی دارد و روش‌های متفاوتی هم برای دریافت آن وجود دارد. اخذ ویزای کار کانادا در برخی از زیرگروه‌های آن نیازمند داشتن جاب آفر (پیشنهاد شغلی معتبر) از یک کارفرمای کانادایی و در برخی دیگر از زیرگروه‌ها بدون داشتن پیشنهاد شغلی امکان پذیر است.

  • ویزای کانادا از طریق توریستی

ویزای توریستی کانادا برای اهداف خاصی مانند دیدار اعضای خانواده، دوستان و بستگان؛ گردشگری؛ و یا بررسی ‌موقعیت‌های تجاری کانادا صادر می‌شود. این ویزا یا از نوع یک بار ورود است که به آن ویزای سینگل هم می‌گویند و یا از نوع چند بار ورود و به عبارتی ویزای مولتیپل.

  • ویزای کانادا از طریق همراهی دانش آموز

اگر فرزند دانش آموزی دارید که قرار است در مدارس کانادا تحصیل و ویزای دانش آموزی بگیرد، در این حالت شما به عنوان پدر یا مادر او امکان همراهی فرزند خود را به کانادا دارید. برای این کار لازم است که ویزای همراه کانادا بگیرید که از نوع ویزای توریستی همراه است و باید درخواست ویزای خود را همراه با درخواست ویزای تحصیلی فرزندتان ارسال کنید.

  • ویزای کانادا از طریق سوپر ویزا

در صورتی که فرزند یا نوه‌ای در کانادا دارید که شهروند یا مقیم دائم کانادا است و بالای ۱۸ سال سن دارد، از طریق درخواست برای سوپر ویزای کانادا می‌توانید فرزندان یا نوه‌های خود را ببیند و ویزای مولتیپل (چند بار ورود) با اعتبار ۱۰ ساله بگیرید. مزیت بزرگ این ویزا این است که در هر بار ورود به کشور کانادا بدون نیاز به تمدید وضعیت خود، تا ۵ سال امکان ماندن در این کشور را دارید.  

شرایط اخذ ویزای کانادا

شرایط عمومی

  • از نظر جسمی سالم باشید.
  • آزمایشات پزشکی مورد تایید کانادا را انجام دهید (معمولا برای ویزاهای اقامت دائم مورد نیاز است)
  • پروسه انگشت نگاری کانادا را انجام دهید.
  • سوء پیشینه مجرمانه نداشته باشید.
  • نشان دهید که پس از مدت مجاز اقامت خود در کانادا این کشور را ترک خواهید کرد (برای ویزاهای اقامت موقت)
  • نشان دهید که به کشور خود وابستگی‌هایی دارید مانند داشتن شغل، خانه، دارایی و خانواده که باعث بازگشت شما به کشورتان خواهد شد (برای ویزاهای اقامت موقت)
  • نشان دهید که توانایی مالی کافی برای مدت اقامت خود در کانادا را دارید. برای ویزاهای اقامت دائم باید به اندازه مخارج زندگی ۶ ماه و برای ویزاهای اقامت موقت باید به اندازه مخارج زندگی ۱۲ ماه طبق جدول لایکو (LICO)تمکن بانکی نشان دهید.
    •   LICO مخفف Low Income Cut -off به معنای حداقل میزان درآمد است که برابر با خط فقر در نواحی شهری کانادا است. مبلغ لایکو هر ساله توسط اداره مهاجرت کانادا به نسبت تعداد اعضای خانواده منتشر می‌شود.

شرایط اختصاصی

نوع ویزاشرایط اختصاصی مورد نیاز
ویزای فدرال اسکیل ورکرداشتن سابقه کار در مشاغلی که در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا جزو ناک شغلی 0، A یا B  قرار بگیرد؛سابقه کار به مدت حداقل یک سال (۱۵۶۰) که طی ۱۲ ماه به دست آمده باشد؛داشتن آیلتس جنرال با نمره حداقل ۶ در هر ۴ مهارت زبانی یا معادل نمره فرانسه آنکسب حداقل امتیاز CRS
ویزای استارتاپ کاناداداشتن آیلتس جنرال با نمره حداقل ۵گرفتن نامه ساپورت از سازمانهای حامی و مورد تایید کاناداداشتن ایده نوآورانه مبتنی بر تکنولوژی
ویزای کارآفرینی استانیداشتن حداقل ۲ سال سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد کسب و کارداشتن دارایی خالص (برای استانهای مختلف مبلغ آن متفاوت است)داشتن مبلغی برای سرمایه گذاری (برای استانهای مختلف مبلغ آن متفاوت است)انجام سفر اکتشافی (برای بعضی از استانها الزامی است)
ویزای تحصیلی کانادااخذ پذیرش از یکی موسسات آموزش عالی کانادا دارای شماره DLIداشتن تمکن مالی کافی برای پرداخت شهریه و مخارج زندگی یک سالداشتن وابستگی کافی به کشور مبدا
ویزای کاریگرفتن جاب آفر از کارفرمایی کاناداییگرفتن LMIA مثبت از وزارت کار کانادا
ویزای توریستیداشتن سابقه سفر خوبداشتن دعوت نامه از کانادا

مدارک لازم برای ویزای کانادا

مدارک عمومی

  • مدارک شناسایی مانند پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه، سند ازدواج ( در صورت وجود)، کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • مدارک انجام آزمایش‌های پزشکی (برای ویزاهای اقامت دائم کانادا)
  • مدارک شغلی مانند نامه شغلی، سابقه بیمه، فیش‌های حقوقی چند ماه اخیر و یا مدارک ثبت شرکت در صورت داشتن شرکت و یا گواهی کسب
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک مربوط به دارایی‌ها مانند سند زمین، خانه، آپارتمان، مغازه، ماشین و غیره
  • مدارک مربوط به تمکن مالی مانند نامه بانکی و گردش حساب

مدارک اختصاصی

نوع ویزامدارک اختصاصی مورد نیاز
ویزای فدرال اسکیل ورکرمدرک زبانمدرک مربوط به معادل سازی مدرک تحصیلی از یکی سازمانهای ارزشیابی مدارک در کاناداجاب آفر (الزامی نیست اما داشتن آن امتیاز CRS را افزایش می‌دهد)
ویزای استارتاپ کانادامدرک زباننامه ساپورت از سازمانهای حامی
ویزای کارآفرینی استانیدعوت نامه از طرف دولت استانینامه ساپورت از طرف دولت استانیبیزینس پلن یا طرح تجاری
ویزای تحصیلی کانادانامه پذیرش (Letter of Acceptance)رسید پرداخت دپازیت (در صورت وجود)نامه فاند تحصیلی (در صورت وجود)
ویزای کارینامه جاب آفر از کارفرماقرارداد امضا شده بین کارفرما و متقاضینامه تایید LMIA
ویزای توریستیدعوتنامه از سمت بستگان یا دوستانمدارک شغلی و مالی دعوت کنندهبیمه پزشکی برای مشکلات احتمالی

هزینه ویزای کانادا

هزینه بررسی پرونده – Application Processing Fee (بسته به نوع ویزا متفاوت است).۱۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ هزار دلار
هزینه انجام انگشت نگاری – Biometricsیک نفر: ۸۵ دلاردو نفر و بیشتر: ۱۷۰ دلار
هزینه انجام آزمایشات پزشکی (معمولا برای ویزاهای اقامت دائم کانادا لازم است و بسته به کشور متفاوت است)۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار
هزینه گرفتن عکس و ترجمه مدارک (بسته به تعداد مدارک متفاوت است)۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار
هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی به همراه هزینه ارسال (بیشتر برای ویزاهای اقامت دائم لازم است)۲۰۰ تا ۳۵۰ دلار
هزینه آزمون زبان (آیلتس، سلپیپ، تف TEF، ت س اف TCEF)۳۰۰ دلار
هزینه گرفتن عدم سوء پیشینه (بسته به کشور تفاوت است)۲۷ تا ۴۰ دلار
هزینه بیمه پزشکی (برای بعضی از ویزاهای اقامت موقت کانادا لازم است)یک ماه: ۱۵۰ دلار
تمکن بانکی مورد نیاز برای ویزای مورد نظر به ازای هر نفرحداقل ۱۳,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ هزار دلار
هزینه گرفتن پاسپورت و یا تمدید آن در کشور مبدا۲۰ تا ۶۰ دلار
 انواع ویزای اقامت موقت کانادا
 انواع ویزای اقامت موقت کانادا

نحوه اخذ ویزای کانادا

1. شرایط خود را برای انواع ویزاهای کانادا ارزیابی کنید.

ابتدا شرایط خود را مانند سن، نمره زبان، سطح تحصیلات، میزان تمکن مالی و غیره در نظر بگیرید و آنها را با شرایط مورد نیاز برای هر یک از ویزاهای کانادا تطبیق دهید.

پس از ارزیابی وضعیت خود و بررسی برنامه‌ها و ویزاهای مختلف کانادا، حالا نوبت انتخاب بهترین برنامه مهاجرتی کانادا بر اساس شرایط موجود شما است.

2. مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

پس از انتخاب نوع ویزا، چک لیست مدارک لازم برای آن برنامه را تهیه و از مدارک اسکن بگیرید.

۴. وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شوید و نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

۵. اکانت بسازید و مدارک و فرم‌های لازم را آپلود نمایید.

اطلاعات شخصی خود را در قسمت مربوط به ساخت اکانت وارد کرده و به سوالات اپلیکیشن پاسخ دهید. سپس در قسمت‌های مشخص شده مدارک و فرم‌های نیاز را آپلود کنید.

۶. هزینه اپلیکیشن و انگشت نگاری را پرداخت کنید (در صورتی که قبلا انگشت نگاری کانادا را انجام نداده باشید). 

پس از آپلود مدارک، کردیت کارت خود را آماده کرده و هزینه‌های اپلیکیشن را پرداخت کنید.

۷. از یکی از مراکز انگشت نگاری زیر نظر سفارت کانادا (VAC) وقت انگشت نگاری کانادا بگیرید و در تاریخ مشخص شده بیومتریک خود را انجام دهید. 

پس از سابمیت اپلیکیشن، نامه بیومتریک برای شما ارسال می‌شود. وارد سایت VFS Global شوید و با استفاده از اطلاعات نامه انگشت نگاری، وقت بگیرید و پروسه آن را در تاریخ و مکان مشخص شده انجام دهید.

۸. پس از تایید ویزا، پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا به سفارت کانادا در کشورهای همسایه ایران بفرستید و پیکاپ ویزای کانادا را انجام دهید.

نحوه اخذ ویزای کانادا
نحوه اخذ ویزای کانادا

فاکتورهایی که شانس اخذ ویزاهای اقامت موقت کانادا را افزایش می‌دهند

در ویزاهای کوتاه مدت مانند ویزای تحصیلی، ویزای کاری و یا ویزای ویزیتوری کانادا، هر فاکتوری که نشان دهد پس از پایان مهلت اقامت کوتاه مدت خود در کانادا این کشور را ترک خواهید کرد:

این فاکتورها لازم است در کشور مبدا باشند و شامل:

  •  داشتن خانواده و فامیل 
  • داشتن شغل و پیشنهاد شغلی بالاتر و یا داشتن بیزینس، شرکت و کارمندانی که در آنجا کار می‌کنند؛
  • داشتن دارایی و اموال مانند خانه، زمین، مغازه
  • گرفتن نمره زبان بالاتر (انگلیسی یا فرانسه) و / یا ارائه زبان دوم (انگلیسی یا فرانسه)
  • افزایش مبلغ دارایی خالص و / یا افزایش مبلغ سرمایه گذاری
  • سابقه کاری بیشتر
  • مدرک تحصیلی بالاتر
  • سن کمتر
  • دریافت جاب آفر در برنامه اکسپرس انتری فدرال
  • داشتن اقوام درجه یک در کانادا
  • مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه همسر متقاضی (در صورت تاهل)
  • تحصیل همسر و فرزندان متقاضی در کانادا (در صورت تاهل)
  • سابقه کار همسر متقاضی در کانادا (در صورت تاهل)

مدت زمان صدور ویزای کانادا

مدت زمان بررسی پرونده‌ها با توجه به نوع ویزا متفاوت است. در ویزاهای اقامت موقت کانادا معمولا مدت زمان بررسی پرونده‌ها و صدور ویزا کمتر از ۶ ماه است ولی در ویزاهای اقامت دائم، مدت زمان بررسی درخواست‌ها از ۶ ماه و بیشتر است.

برنامه مهاجرتیمیانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها
ویزای توریستی۱۷۴ روز
سوپر ویزا۱۱۵ روز
ویزای تحصیلی۱۲ هفته
ویزای کاری۳۱ هفته
برنامه مهاجرتی آتلانتیک۱۸ ماه
فدرال اسکیل ورکر۲۶ ماه
تجربه کانادایی۱۴ ماه
فدرال اسکیل ترید۴۶ ماه
برنامه استانی۱۷ ماه
خوداشتغالی۴۱ ماه
سرمایه‌گذاری کبک۶۴ ماه
اسکیل ورکر کبک۲۹ ماه
ویزای استارتاپ۳۲ ماه
اسپانسرشیپ همسر (داخل کانادا)۱۵ ماه
اسپانسرشیپ همسر (خارج کانادا)۲۴ ماه
اسپانسرشیپ فرزندنامشخص
اسپانسرشیپ والدین و پدر/مادر بزرگ‌ها۳۶ ماه

نحوه پیگیری جواب ویزا

پس از سابمیت پرونده ویزا و انجام انگشت نگاری کانادا از چند روش می‌توانید جواب ویزای خود را پیگیری کنید:

۱. بررسی روزانه پورتال ویزا: پورتال خود را که از طریق آن مدارک ویزا را سابمیت کرده‌اید هر روز چک کنید. برای این کار وارد اکانت ویزا در سایت اداره مهاجرت کانادا شده و کلمه کاربری و پسورد خود را وارد کنید. پس از ورود به پورتال در قسمت Check Application Status آخرین وضعیت پرونده خود را چک کنید.

۲. ارسال وب فرم: اگر مدت زمان بررسی پرونده ویزا طولانی شد، برای پیگیری نتیجه ویزای خود وب فرم بزنید. وب فرم ابزاری آنلاین برای ارسال درخواست است و به صورت فرمی است که باید آن را پر کنید و در قسمت مشخص شده متن درخواست خود را بنویسید.

  • اگر از بیرون از کانادا برای ویزا درخواست داده‌اید، از آنجا که درخواست ویزای ایرانیان در سفارت کانادا در آنکارا بررسی می‌شود باید از طریق IRCC Webform -Ankara اقدام کنید؛
  •  اگر هم از داخل کانادا پرونده ویزای خود را سابمیت کرده‎‌اید، برای پیگیری نتیجه ویزا می‌توانید به IRCC Webform درخواست خود را ارسال کنید.

۳. ارسال ایمیل به اداره مهاجرت کانادا: راه دیگر برای پیگیری نتیجه ویزا ارسال ایمیل به اداره مهاجرت کانادا است. در این حالت درخواست یا سوال خود را به آدرس ایمیل question@cic.gc.ca ارسال نمایید.

۴. تماس با اداره مهاجرت کانادا: روش دیگر برای پیگیری جواب ویزا، تماس با اداره مهاجرت کانادا است.

شماره تلفن‌های مورد نظر شامل:

۵. مکاتبه با عضو پارلمان کانادا:

اگر روش‌های ۱ تا ۴ را امتحان کردید و باز به نتیجه نرسیدید، در قدم بعدی می‌‌توانید با یکی از اعضای پارلمان (Member of Parliament – MP) استانی که قرار است بعدا در آنجا ساکن شوید، مکاتبه کنید. البته این در صورتی است که اقوامی در کانادا داشته باشید که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند و بتوانید با واسطه آنها این کار را انجام دهید.برای این کار وارد صفحه  Parliament of Canada شوید و در آنجا عضو مورد نظر خود را انتخاب کرده و در خصوص وضعیت پرونده ویزای خود با او مکاتبه کنید.اعضای پارلمان کانادا این اختیار را دارند که با آفیسرهای اداره مهاجرت کانادا مستقیما گفتگو کنند و در مورد وضعیت پرونده شما از آنها پیگیری کرده و جواب مشخصی دریافت کنند.

ریجکت ویزای کانادا

پس از ریجکتی، چند راه برای به جریان انداختن دوباره درخواست ویزا وجود دارد:

  • درخواست مجدد ویزا یا ریسابمیت
  • درخواست ریکانسیدریشن ویزا
  • اعتراض در دادگاه فدرال کانادا یا کورت

سوالات متداول انواع ویزای کانادا

چه انواع ویزای کانادا وجود دارد؟

ویزای توریستی: این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد سفر به کانادا برای اهداف گردشگری، بازدید از خانواده یا دوستان یا اهداف تجاری کوتاه مدت را دارند.
ویزای تحصیلی: این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد تحصیل در کانادا در یک دوره تحصیلی تمام وقت یا پاره وقت را دارند.
ویزای کاری: این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد کار در کانادا به طور تمام وقت یا پاره وقت را دارند.
ویزای اقامت دائم: این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد دارند به طور دائم در کانادا زندگی کنند.

شرایط اخذ ویزای کانادا چیست؟

شرایط اخذ ویزای کانادا بسته به نوع ویزای مورد نظر متفاوت است. با این حال، برخی از شرایط عمومی عبارتند از:
داشتن پاسپورت معتبر
ارائه مدارک هویتی
ارائه مدارک مالی
ارائه مدارک تحصیلی یا شغلی
ارائه مدارک سلامت
ارائه تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های سفر و اقامت

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا چیست؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا نیز بسته به نوع ویزای مورد نظر متفاوت است. با این حال، برخی از مدارک عمومی عبارتند از:
فرم درخواست ویزا
کپی پاسپورت معتبر
کپی مدارک هویتی
کپی مدارک مالی
کپی مدارک تحصیلی یا شغلی
کپی مدارک سلامت
نامه دعوتنامه (در صورت نیاز)

هزینه اخذ ویزای کانادا چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای کانادا نیز بسته به نوع ویزای مورد نظر متفاوت است. با این حال، هزینه کلی ویزاهای کانادا در حال حاضر 185 دلار کانادا است.

مدت زمان بررسی درخواست ویزای کانادا چقدر است؟

مدت زمان بررسی درخواست ویزای کانادا نیز بسته به نوع ویزای مورد نظر متفاوت است. با این حال، به طور کلی، بررسی درخواست ویزای توریستی کانادا حدود 2 هفته طول می کشد.

چگونه می توانم برای ویزای کانادا اقدام کنم؟

برای اقدام برای ویزای کانادا، باید درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارسال کنید. پس از ارسال درخواست، باید برای انگشت نگاری مراجعه کنید.

آیا می توانم برای ویزای کانادا از طریق یک آژانس مهاجرتی اقدام کنم؟

بله، می توانید برای ویزای کانادا از طریق یک آژانس مهاجرتی اقدام کنید. با این حال، توجه داشته باشید که اقدام برای ویزای کانادا از طریق یک آژانس مهاجرتی هزینه بیشتری دارد.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا