ویزای جاب اسپانسر استرالیا

ویزای جاب اسپانسر استرالیا، ویزای اسپانسر شغلی استرالیا به کارفرمایان استرالیایی اجازه می‌دهد تا از افراد ماهر خارجی برای استخدام در این کشور حمایت مالی کنند. این ویزا برای جذب کارگران ماهر از خارج استرالیا طراحی شده است؛ کارگرانی که می‌توانند با مهارت خود به اقتصاد استرالیا کمک کنند.
ویزای جاب اسپانسر استرالیا

فهرست مطالب

ویزای جاب اسپانسر استرالیا

ویزای جاب اسپانسر استرالیا، ویزای اسپانسر شغلی استرالیا به کارفرمایان استرالیایی اجازه می‌دهد تا از افراد ماهر خارجی برای استخدام در این کشور حمایت مالی کنند. این ویزا برای جذب کارگران ماهر از خارج استرالیا طراحی شده است؛ کارگرانی که می‌توانند با مهارت خود به اقتصاد استرالیا کمک کنند.

کارگران ماهر در صورت داشتن پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای استرالیایی می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند. کارفرما باید معیارهای خاصی را داشته باشد و توسط وزارت امور داخله تایید شود. دارنده ویزا می‌تواند تا پنج سال برای کارفرمای اسپانسر کار کند و پس از آن ممکن است واجد شرایط دریافت اقامت دائم شود.

درباره ویزای اسپانسری با کارفرما

ویزای اسپانسری با کارفرما فرصتی عالی برای کارگران ماهری است که به دنبال کار در استرالیا هستند. همچنین فرصت خوبی برای آن دسته از کارفرمایان استرالیایی است که به دنبال کارکنان ماهر می‌گردند. این ویزا به کارگر ماهر اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج سال در استرالیا بماند و مسیری را برای اقامت دائم خود فراهم سازد. متقاضی باید پیشنهاد کاری از یک کارفرمای استرالیایی معتبر و مایل به حمایت مالی از او داشته باشد.

شرایط ویزا اسپانسرشیپ استرالیا

ویزای اسپانسرشیپ استرالیا دارای ۲ بخش است بخش اول این ویزا شامل تقاضای کارفرما برای تأیید سمت کاری فرد مورد نظر و بخش دوم شامل درخواست فرد متقاضی ویزاست.

  • برای پذیرش توسط اسپانسر مناسب و کسب شغل ایده آل باید از تخصص و تجربه کافی و همچنین دانش بالای زبان انگلیسی برخوردار باشید.
  • افراد دارای ویزای اسپانسرشیپ استرالیا که به مدت ۲ سال توسط کارفرمای خود اسپانسر شوند و شغل آنها تمام وقت باشد، می توانند درخواست تبدیل این نوع ویزا به ویزای اقامت دائم کنند
  • اداره مهاجرت در کشور استرالیا درخواست تبدیل ویزای موقت به اقامت دائم افراد دارای ویزای اسپانسرشیپ را با سرعت بیشتری بررسی می کند.
  • چنانچه فرد دارای ویزای اسپانسرشیپ، بخواهد کارفرمای خود را عوض کند ابتدا باید یک اسپانسر جدید انتخاب کند و نسبت به درخواست ویزای جدید اقدام کند زیرا متقاضی مجاز نیست بیشتر از ۲۸ روز در استرالیا، بیکار اقامت کند و در این مدت نیز باید نسبت به اخذ ویزای بریج در استرالیا اقدام کند. در غیر این صورت ویزای او باطل شده و باید در اولین فرصت استرالیا را ترک کند
  • نوع اقامت موقت ویزای کارفرما استرالیا برای متخصصان بین ۳ ماه تا ۴ سال است که در این زمان باید توسط یک اسپانسر استخدام شوند و اگر اسپانسر پیشنهاد یک سمت دائمی در کسب و کار خود را به متخصص بدهد، متقاضی می تواند ویزای موقت خود را به ویزای دائمی تبدیل کند.
    ویزای اسپانسرشیپ استرالیا شامل دو قسمت ویزای اسپانسرشیپ کارفرما و ویزای اسپانسرشیپ ایالتی می شود

انواع ویزای اسپانسر شغلی استرالیا

در استرالیا، ویزای اسپانسرشیپ (Sponsorship Visa) اجازه می‌دهد تا افرادی که توسط یک اسپانسر استرالیایی یا شرکت استرالیایی برای اشتغال، آموزش یا تحقیقات به استرالیا دعوت شده‌اند، به صورت موقت یا دائم در این کشور اقامت کنند.

این ویزاها برای موارد مختلف مانند کارکنان ماهر، دانشجویان، پژوهشگران و همچنین افرادی که به عنوان همسر یا نیازمندان خانوادگی اسپانسر شده‌اند، در نظر گرفته شده‌اند.

معرفی ویزای ۴۵۷ استرالیا

اولین ویزایی که قصد معرفی آن را داریم ویزای ۴۵۷ استرالیا می باشد. ویزای ۴۵۷ استرالیا یک ویزای موقت ۴ ساله می باشد که به افرادی که نوع از ویزاهای اسپانسر کارفرمای استرالیا را در اختیار دارند این اجازه را می دهد تا در استرالیا تحت شرایط خاصی به کار بپردازند که در ادامه این شرایط را برای شما بازگو می کنیم. ویزای ۴۵۷ استرالیا یک ویزا با اسپانسر شغلی می باشد و مناسب آن دسته از متقاضیانی است که از طرف یک کارفرمای تایید شده در استرالیا انتخاب شده اند که باید از شرایط Labour Market Testing عبور کنند ، یعنی اگر کارفرما در صورت پیدا نکردن یک تبعه استرالیا و یا مقیم دائم استرالیا می تواند یک فرد متخصص را از خارج از استرالیا برای ویزای ۴۵۷ استرالیا اسپانسر نماید . LMT توسط شرکت اسپانسرکننده صورت می گیرد و به این منظور انجام می گیرد که به اداره مهاجرت استرالیا اثبات کند که در استرالیا فردی با این ویژگی برای انجام این کار وجود ندارد و به همین منظور استخدام یک فرد از یک کشور خارجی توجیه منطقی دارد.

شرایط لازم برای اخذ ویزای ۴۵۷ استرالیا

  • اولین شرط برای ویزای ۴۵۷ استرالیا این است که شغل شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود باشد.
  • دومین شرط انتخاب شدن توسط یک کارفرمای استرالیایی مورد تایید.
  • باید برای شغل انتخابی توسط متقاضی مهارت کافی و لازم را داشته باشد.
  • متقاضی باید از سطح زبان انگلیسی کافی برخوردار باشد.
ویزای-تحصیلی-استرالیا
ویزای-تحصیلی-استرالیا

مزایای ویزای ۴۵۷ استرالیا

  • شما می توانید خانواده خود را نیز به همراه خود ببرید.
  • می توانید به مدت ۴ سال بدون مشکل در استرالیا کار کنید.
  • داری مزیت تبدیل به اقامت دائم استرالیا

متقاضیانی که ویزای ۴۵۷ استرالیا را دارند و حداقل به مدت دو سال با ویزای ۴۵۷ استرالیا ( ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیا ) برای کارفرما و اسپانسر خود کار کرده باشند و کارفرما همچنان مایل به اسپانسر کردن آنان باشد، می توانند از طریق ویزاهای ۱۸۶ استرالیا و ویزای  ۱۸۷ استرالیا اقدام به اخذ ویزای دائم کنند.

نکته :  ویزای ۴۵۷ استرالیا از مارس ۲۰۱۸ منسوخ شده است و ویزای ۴۸۲ استرالیا (TSS) جایگزین آن شده است.

معرفی ویزای ۴۸۲ استرالیا

دولت استرالیا ویزای ۴۸۲ استرالیا (TSS) را از ماه مارچ ۲۰۱۸ جایگزین ویزای ۴۵۷ استرالیا کرد تا از این پس متقاضیان ویزای ۴۵۷ استرالیا به این صورت به استرالیا مهاجرت کنند. ویزای ۴۸۲ استرالیا یک ویزای موقت محسوب می شود و به متقاضیان خود این اجازه را می دهد تا به مدت ۴ سال در استرالیا اقامت موقت داشته باشند. ویزای ۴۸۲ استرالیا که یک ویزای اسپانسر کارفرما می باشد که شما باید در ابتدا حمایت یک کارفرمای استرالیایی مورد تایید را کسب کنید و شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) باشد.

شرایط ویزای ۴۸۲ استرالیا

  • شرط اولیه این است که یک اسپانسر کارفرمای استرالیایی شما را انتخاب کند و اسپانسر شما شود.
  • شغل و مهارت شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود باشد.
  • از شغل و مهارت شما یک ارزیابی مثبت صورت گیرد تا نشان دهد شما برای آن شغل مهارت لازم و کافی را دارید.
  • سن شما باید کمتر از ۴۵ سال باشد.
  • سطح مناسبی از زبان انگلیسی را دارا باشید.
  • مدارک عدم سوئپیشینه را داشته باشید .
  • چک های بهداشت و سلامت مورد نیاز می باشد.

مزایای ویزای ۴۸۲ استرالیا

  • کسب اقامت موقت استرالیا تا ۴ سال
  • امکان کار تا ۴ سال در استرالیا
  • تحصیل در استرالیا
  • بعد از ۲ تا ۳ سال امکان اقدام برای کسب اقامت دائم استرالیا
ویزای جاب اسپانسر استرالیا (1)
ویزای جاب اسپانسر استرالیا (1)

معرفی ویزای ۱۸۷ استرالیا

ویزای ۱۸۷ استرالیا یک ویزای اقامت دائم استرالیا با اسپانسر کارفرما استرالیا می باشد. متقاضیان ویزای ۱۸۷ استرالیا که یک ویزای اسپانسر کارفرما استرالیا محسوب می شود ، به این صورت که متقاضیان باید دارای درخواست کار رسمی از یک اسپانسر کارفرمای استرالیایی در مناطق خاص و کم جمعیت استرالیا را داشته باشند. دقت داشته باشید که اسپانسر کارفرمای استرالیایی در صورتی می تواند اسپانسر نیروی کار خارجی گرد که نتواند شخص مناسب با نیاز کاری خود را از شهروندان و افراد مقیم استرالیا پیدا کند . ویزای ۱۸۷ استرالیا با اسپانسر کارفرما استرالیا از سه طریق قابل دریافت می باشد که در هر سه روش باید در ابتدا یک کارفرما در استرالیا متقاضی را به دولت استرالیا معرفی کند و بعد از آن فرد می تواند نسبت به اخذ ویزای ۱۸۷ استرالیا اقدام کند.

1- تغییر اقامت موقت نام دارد که در آن متقاضی ویزای ۴۵۷ استرالیا که یک ویزای اقامت موقت استرالیا است را به ویزای ۱۸۷ استرالیا تبدیل می کند با این شرایط که باید ۲ تا ۳ سال از ویزای ۴۵۷ استرالیا گذشته باشد و با رضایت و درخواست اسپانسر کارفرمای استرالیایی برای ویزای ۱۸۷ استرالیا درخواست داد.

2- ورود مستقیم نام دارد به این صورت است که به صورت مستقیم و با درخواست اسپانسر کارفرمای استرالیا وارد استرالیا شده و اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۸۷ استرالیا را کسب می کنید.

3- توافق کاری مخصوص کارفرمایان خاص است سن متقاضیان آن باید زیر ۵۰ سال باشد.

مهاجرت به استرالیا
مهاجرت به استرالیا

شرایط ویزای ۱۸۷ استرالیا

  • اولین شرط انتخاب شدن توسط یک اسپانسر کارفرمای استرالیایی از مناطق کم جمعیت استرالیا می باشد.
  • شغل و حرفه شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.
  • سن شما باید کمتر از ۴۵ سال باشد ولی در شرایط خاصی زیر ۵۰ سال هم مورد قبول است.
  • سطح زبان شما باید به حداقل آیلتس ۶ برسید و یا معادل آن در دیگر آزمون های زبان انگلیسی مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا.
  • باید ظرف ۶ ماه بعد از انتخاب شدن توسط یک کارفرما برای ویزای ۱۸۷ استرالیا درخواست دهید.

 مزایای ویزای ۱۸۷ استرالیا

  • در مناطق مشخصی از استرالیا بدون مشکل کار و زندگی کنید.
  • تحصیل در استرالیا برای شما و خانواده
  • از خدمات بهداشتی و درمانی مدیکر استفاده کنید.
  • به مدت ۵ سال به استرالیا رفت و آمد کنید.
  • برای شهروندی استرالیا اقدام کنید.

معرفی ویزای ۱۸۶ استرالیا

ویزای ۱۸۶ استرالیا که یک ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا می باشد و از شاخه ویزای اسپانسر کارفرما استرالیا می باشد . این ویزای کار استرالیا برای افراد متخصصی صادر می شود که از حمایت یک کارفرمای مورد تایید استرالیا برخوردار باشند . برای ویزای ۱۸۶ استرالیا بودن در خاک استرالیا ضروری نمی باشد. ویزای ۱۸۶ استرالیا در دو مرحله انجام می‌شود، مرحله اول انتخاب شدن متقاضی توسط یک کارفرمای تایید شده توسط دولت استرالیا و مرحله‌ی دوم تشکیل پرونده در زیرشاخه‌ی اسپانسری است. ویزای ۱۸۶ استرالیا از سه زیرشاخه‌ی زیر تشکیل می‌شود:

تبدیل ویزای موقت : افرادی که با استفاده از ویزای ۴۵۷ استرالیا وارد کشور استرالیا شده‌اند و به مدت دو سال برای یک اسپانسر کارفرما استرالیایی کار کرده‌اند و آن کارفرما به متقاضی پیشنهاد یک سمت دائمی داده است، می‌توانند از این زیرشاخه برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

ورود مستقیم :برای متقاضیانی است که مستقیماً توسط یک اسپانسر کارفرما استرالیایی استخدام شده‌اند.تا بحال در استرالیا کار نکرده‌اند یا مدت زمان بسیار کوتاهی کار کرده‌اند.متقاضیانی که ویزای اقامت موقت دارند ولی نمی‌توانند از زیرشاخه‌ی تبدیل ویزای موقت استفاده کنند.

توافقی : این شاخه از ویزای ۱۸۶ استرالیا برای افرادی است که کارفرمای آنها تمایل دارد برای اقامت دائم اسپانسر ایشان شود و این کارفرما قردادهای خاصی با دولت استرالیا دارد.

شرایط ویزای ۱۸۶ استرالیا

  • سن شما باید کمتر از ۴۵ سال باشد.
  • شما باید توسط یک اسپانسر کارفرما استرالیایی انتخاب شوید. دقت کنید که بعد از انتخاب باید تا ۶ ماه برای ویزای ۱۸۶ استرالیا اقدام کنید.
  • شغل و تخصص شما باید در لیست مشاغل استرالیا موجود باشد.
  • ارزیابی مثبت از مهارت شما توسط سازمان های ارزیاب صورت بگیرد.
  • سطح زبان انگلیسی مناسب را دارا باشید معادل آیلتس ۶

مزایای ویزای ۱۸۶ استرالیا

  • کسب اقامت دائم استرالیا برای شما و اعضای خانواده
  • امکان کار در استرالیا برای شما و اعضای خانواده
  • تحصیل در استرالیا برای شما و اعضای خانواده
  • امکان استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی استرالیا مدیکر
  • به مدت ۵ سال به استرالیا رفت و آمد کنید.
  • بعد از کسب شرایط لازم برای اخذ شهروندی استرالیا اقدام کنید.
ویزا استرالیا
ویزا استرالیا

ویزای داما DAMA

تراکم زدایی از شهرهای بزرگ مثل ملبورن و سیدنی در چند سال گذشته به شدت مورد بحث و بررسی در دولت استرالیا بوده است. این کشور با خلق ویزای داما قصد دارد مهاجرین را به سمت شهر های کم جمعیت تر هدایت کند. 
این ویزا در سال ۲۰۱۹ به صورت آزمایشی اجرا و صادر شد اما در سال ۲۰۲۲ تا حدی محدود شد و مانند گذشته به مرز صدور نرسید. با آغاز سال میلادی ۲۰۲۲ جریان صدور ویزای داما بار دیگر به روال عادی بازگشت. 

مدت زمان دریافت ویزای اسپانسر شغلی استرالیا

مدت زمان دریافت ویزای اسپانسر شغلی استرالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. در وهله اول نوع ویزای مورد درخواست است که زمان پردازش را تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال، زمان پردازش ویزای کمبود مهارت موقت (TSS) به شکل استاندارد بین ۸ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد.

 در حالی که گزینه سریع آن بین ۵ تا ۹ ماه طول خواهد کشید. در مقابل، پردازش طرح نامزدی کارفرما (ENS) و طرح مهاجرت اسپانسری منطقه‌ای (RSMS) به طور متوسط شش ماه زمان می‌برد.

بررسی پیشینه شما هم نقش مهمی در تعیین زمان پردازش ویزا دارد. دولت استرالیا از متقاضیان می‌خواهد که چک پلیس، بررسی سلامت و آزمون شخصیت ارائه دهند. عدم ارائه مدارک لازم ممکن است باعث تاخیر در رسیدگی به درخواست شود. به‌علاوه اگر درخواست شما در طول فرآیند غربالگری دچار هرگونه اشکال شده باشد، روند دریافت ویزای شما ممکن است بیشتر هم طول بکشد.

صحت و کامل بودن مدارک درخواست ویزا نیز ممکن است بر زمان پردازش تاثیر بگذارد. متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات ارائه شده ۱۰۰ درصد دقیق و به‌روز هستند. زیرا وجود هرگونه مغایرت یا ناهماهنگی ممکن است به تاخیر در زمان پردازش ویزا منجر شود. درنهایت، دریافت ویزای اسپانسری استرالیا می‌تواند بین ۶ تا ۱۲ ماه طول بکشد.

هزینه دریافت ویزای اسپانسری استرالیا با کارفرما

هزینه دریافت ویزای اسپانسری استرالیا با کارفرما بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. به‌طور معمول، هزینه‌ها را می‌توان به دو دسته هزینه‌های دریافت شده توسط دولت استرالیا و هزینه‌های اضافی متحمل شده توسط اسپانسر تقسیم کرد.

ویزای کاری استرالیا

هزینه‌های دولتی بسته به نوع ویزای مورد نیاز متفاوت است. محبوب‌ترین آن‌ها یعنی ویزای کمبود مهارت موقت (TSS) است که به‌عنوان ویزای ۴۸۲ نیز شناخته می‌شود. در حال حاضر، هزینه اصلی صدور این ویزا از ۱۲۶۵ تا ۲۶۴۵ دلار استرالیا متغیر است.

علاوه بر هزینه‌های دولتی، ممکن است هزینه‌های اضافی نیز توسط اسپانسر پرداخت شود. به‌عنوان مثال، اسپانسر ممکن است هزینه‌های سفر کارگر به استرالیا و همچنین هزینه‌های بیمه درمانی و اقامت او را بپردازد. علاوه بر این، ممکن است از اسپانسر خواسته شود تا مدرکی مبنی بر توانایی مالی خود برای رفع نیازهای اولیه دارنده ویزا مانند پرداخت هزینه سفر، اقامت و غذا را ارائه دهد.

بسته به شرایط، ممکن است هزینه‌های قانونی و کارگزاری مهاجرت نیز وجود داشته باشد که می‌تواند هزینه کلی ویزای اسپانسر شغلی را به هزاران دلار برساند. درنتیجه، اسپانسری ویزای کار در استرالیا سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای کارفرمایان خواهد بود.ویزای جاب اسپانسر استرالیا

سوالت متداول ویزای جاب اسپانسر استرالیا


چرا به استرالیا مهاجرت کنیم؟

روش‌های مهاجرت به استرالیا متنوع است
دولت استرالیا با کمبود شدید نیروی کار مواجه است و پذیرای مهاجرانی است که مهارت‌های شغلی موردنیاز این کشور را دارند
استرالیا از بهترین کشورها در زمینه پرداخت دستمزد و حقوق است
دارای سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه‌های معتبر است
شاخص کیفیت و توازن زندگی در این کشور بالاست و کشوری عالی برای زندگی است
طبیعت سرسبز و آب‌وهوای مطلوبی دارد
استرالیا یک کشور مهاجرپذیر و دارای فرهنگ عالی است (بیش از 30 درصد جمعیت مهاجر دارد)


چه افرادی می‌توانند متقاضی اصلی را همراهی نمایند؟

۱. همسر و فرزندان متقاضی
۲. اقوام متقاضی مثل والدین، پدر و مادربزرگ، برادران و خواهران والدین و فرزندانشان که در یکسال گذشته از لحاظ مالی به شخص متقاضی وابسته باشند.

با ویزای اسپانسر شغلی چه مدت می‌توانم در استرالیا بمانم؟

از زمان اعطای ویزای اسپانسر شغلی به شما، می‌توانید به مدت چهار سال در استرالیا بمانید. پس از آن فرصت خواهید داشت تا ویزای موقت خود را تمدید کرده یا برای اقامت دائم درخواست دهید.

آیا می‌توانم کارفرما را در حین اخذ ویزای اسپانسر شغلی استرالیا تغییر دهم؟

اگر می‌خواهید کارفرما را در حین اخذ ویزای اسپانسر شغلی استرالیا تغییر دهید، باید برای به‌روزرسانی ویزای کارگر ماهر (Skilled Worker) خود درخواست دهید. پس از ارائه درخواست، درباره پذیرش یا رد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مزایای اخذ ویزای اسپانسر شغلی استرالیا چیست؟

مهم‌ترین مزایای اخذ ویزای اسپانسر شغلی استرالیا این است که هزینه‌های مهاجرت شما توسط کارفرما پرداخت می‌شود. همچنین می‌تواند مسیری برای اخذ اقامت دائم و درنهایت شهروندی استرالیا باشد.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا